Silhueta de pessoa indiferenciada

Inês Salomé Pestana Morais

Inês Salomé Morais. Completed the Mestrado in Mestrado em Neurociências Cognitivas e Neuropsicologia in 2014 by Universidade do Algarve Faculdade de Ciências Humanas e Sociais and Licenciatura in Psicologia in 2011 by Universidade do Algarve Faculdade de Ciências Humanas e Sociais. Published 1 articles in journals. Participated in 10 event(s). Participates and/or participated as Researcher in 1 project(s). Works in the area(s) of Social Sciences with emphasis on Psychology. In their professional activities interacted with 11 collaborator(s) co-authorship of scientific papers. In his curriculum Ciência Vitae the most frequent terms in the context of scientific, technological and artistic-cultural output are: Prospective Memory; Executive Function; Aging Processes ; Developmental Dyslexia; Reading; Writing; Rapid Automatized Naming; .

Atividades

Atividades
2021/05/06 - 2021/05/06. Organização de evento. I Simpósio de Investigação em Psicologia (2021). Universidade do Algarve - Campus de Gambelas.
2021/05/05 - 2021/05/05. Participação em evento. XIX Encontro de Psicologia no Algarve. Encontro. Universidade do Algarve - Campus de Gambelas.
2021/04/09 - 2021/04/10. Participação em evento. XV Encontro Nacional da APPE. Conferência. XV encontro nacional da appe. Universidade do Algarve - Campus de Gambelas.
2020/02/20 - 2020/02/20. Participação em evento. Dia Aberto: Universidade do Algarve. Exposição. Dia aberto. Universidade do Algarve - Campus de Gambelas.
2019/10/07. Apresentação oral de trabalho. ADLER: THE ADULT DYSLEXIA
READING BATTERY at. 89th SBNp INS meeting. Sociedade Brasileira de Neuropsicologia (SBNp) and International Neuropsychology Society (INS) (Rio de Janeiro, Brasil).
2019/07/10. Apresentação oral de trabalho. READING AND READING RELATED SKILLS IN ADULTS WITH
DYSLEXIA FROM DIFFERENT ORTHOGRAPHIC SYSTEMS: A REVIEW AND META ANALYSIS. 89th SBNp INS meeting. Sociedade Brasileira de Neuropsicologia (SBNp) and International Neuropsychology Society (INS) (Rio de Janeiro, Brasil).
2019/02/14 - 2019/02/14. Participação em evento. Visão Prática: Ciclo de palestras doutoramentos da UAlg. Mesa-redonda. Visão Prática: Ciclo de palestras doutoramentos da UAlg. Universidade do Algarve - Campus de Gambelas.
2018/09/06 - 2018/09/08. Participação em evento. 10th Congress of AIDEP/AIDAP: Psychological Diagnosis and Evaluation. Universidade de Coimbra Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação.
2018/06/04 - 2018/06/08. Participação em evento. Advanced Technologies and Training (ATT) – R for Abolute Beginners 6th Edition. Oficina (workshop). Centro de Ciências do Mar.
2018/04/19 - 2018/04/19. Participação em evento. XVI Annual Psychology Meeting of the Algarve subordinated to the theme "Emotions in Psychology".
2017/11/17 - 2017/11/17. Participação em evento. Meeting "DYSLEXIA. FROM INVESTIGATION TO SCHOOL PRATICE". Universidade do Algarve Faculdade de Ciências Humanas e Sociais.
2017/04/20 - 2017/04/20. Participação em evento. Workshop in "Portable and Low Cost Physiological and Ocular Registers for Cognitive and Emotional Processes Evaluation". Universidade do Algarve Faculdade de Ciências Humanas e Sociais.
2017/04/05 - 2017/04/08. Participação em evento. XIII International Symposium of Psycholinguistics.
2017/04/05 - 2017/04/08. Participação em evento. Pre-Symposium Event in “Analysis of Latency (RT) Data in Psycholinguistics by Prof. Pablo Gomez, PhD in Cognitive Psychology”. Universidade do Minho Escola de Psicologia.
2015/04/17 - 2015/04/18. Participação em evento. 10th National Meeting of the Portuguese Association of Experimental Psychology.
2012/05/16 - 2012/05/17. Participação em evento. XI Annual Psychology Meeting of the Algarve subordinated to theme "Social Relevance of Psychological Pratice". XI Psychology Meeting of the Algarve. Universidade do Algarve Faculdade de Ciências Humanas e Sociais.
2010/05/19 - 2010/05/20. Participação em evento. IX Annual Psychology Meeting of the Algarve subordinated to the theme "Gerontology and Aging". IX Encontro de Psicologia no Algarve. Universidade do Algarve Faculdade de Ciências e Tecnologia.

Projetos

Projetos
2016 - 2019. Developmental dyslexia in adulthood: cognitive profiles, oculomotor behavior and concurrent predictors of reading. Investigador.

Produções

Morais, Inês Salomé ; Reis, Alexandra; Dilva, Dina. 2015. Memória Prospectiva e o Controlo executivo: Comparação entre Grupos Etários. Em 10º Annual Meeting of the Portuguese Association of Experimental Psychology (APPE).
Reis, Alexandra; Freitas, Ana; Catronas, Dinis; Casaca, Luis; Morais, Inês Salomé ; Faísca, Luis. 2017. Aprendizagem visual de palavras em adultos: o uso de movimentos oculares na caracterização do processo de lexicalização. Em II Meeting of Cognitive Oculometry.
Faísca, Luis; Morais, Inês Salomé ; Inácio, Filomena; Mesquita, Ana; Castro, São Luis; Reis, Alexandra. 2018. Assessing Reading and Reading-Related Skills in Adults with Dyslexia: The ADLER Adult Assessment Battery. Em 13th National Meeting of the Portuguese Association of Experimental Psychology.
Faísca, Luis; Morais, Inês Salomé ; Inácio, Filomena; Mesquita, Ana; Castro, São Luis; Reis, Alexandra. 2018. The Adult DysLExia Reading Battery (ADLER): Concurrent predictors of reading in adults with different reading skills. Em 10º Congress AIDEP/AIDAP: Psychological Diagnosis and Evaluation.
Ardiles, Roseline Nascimento; Custódio, Eda Marconi; Reis, Alexandra; Morais, Inês Salomé . 2019. "Neuropsychological Correlates of Reading and Writing in Brazilian Children with Developmental Dyslexia". Journal of Clinical Review & Case Reports, 4 (3): 1-4.
Reis, Alexandra; Araújo, Susana; Morais, Inês Salomé; Faísca, Luís. 2020. "Reading and reading-related skills in adults with dyslexia from different orthographic systems: a review and meta-analysis". Annals of Dyslexia. https://doi.org/10.1007/s11881-020-00205-x
Gonçalves, Fábio; Reis, Alexandra; Inácio, Filomena; Morais, Inês Salomé; Faísca, Luís. 2021. "Reading Comprehension Predictors in European Portuguese Adults". Frontiers in Psychology, 12: 1-15. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.789413
Ana B. Mesquita; Inês Salomé Morais; Luís Faísca; Alexandra Reis; São Luís Castro. 2022. "Predictors of adult spelling in an orthography of intermediate depth". Written Language & Literacy. https://doi.org/10.1075/wll.00062.mes
 

Contacto