Silhueta de pessoa indiferenciada

Nélson Manuel da Silva de Matos

Professor auxiliar
Faculdade de Economia
Centro de Investigação em Turismo, Sustentabilidade e Bem-Estar
Subsistema
Docentes Universitário
Unidade ID
Centro de Investigação em Turismo, Sustentabilidade e Bem-Estar
Regime
Exclusividade
Vínculo
CT em Funções Públicas por tempo indeterminado
Nelson Manuel da Silva de Matos. Concluiu o(a) Doutoramento em Phd in Marketing and Strategy em 2022/09/09 pelo(a) Universidade do Minho Escola de Economia e Gestão, Doutoramento em Phd in Tourism em 2015/02/23 pelo(a) Universidade do Algarve Faculdade de Economia, Doutoramento em Phd in Marketing and Strategy em 2022/09/09 pelo(a) Universidade de Aveiro Departamento de Economia Gestão Engenharia Industrial e Turismo, Doutoramento em Phd in Marketing and Strategy em 2022/09/09 pelo(a) Universidade da Beira Interior Departamento de Gestão e Economia e Licenciatura em Tourism - Marketing branch em 2002 pelo(a) Universidade do Algarve. É Investigador no(a) Cinturs - Research Centre for Tourism, Sustainability and Well-being, Professor Adjunto Convidado no(a) Universidade do Algarve Escola Superior de Gestão Hotelaria e Turismo, Member of the Board of directors - Master in Marketing Management no(a) Universidade do Algarve Faculdade de Economia e Citur - Centro de Investigação - Membro colaborador no(a) Universidade do Algarve. Publicou 49 artigos em revistas especializadas. Possui 13 capítulo(s) de livros e 1 livro(s). Organizou 3 evento(s). Orientou 1 tese(s) de doutoramento e coorientou 2. Orientou 7 dissertação(ões) de mestrado e coorientou 3. Recebeu 1 prémio(s) e/ou homenagens. Participa e/ou participou como Investigador em 9 projeto(s). Atua na(s) área(s) de Ciências Sociais com ênfase em Economia e Gestão e Ciências Sociais com ênfase em Outras Ciências Sociais. No seu currículo Ciência Vitae os termos mais frequentes na contextualização da produção científica, tecnológica e artístico-cultural são: Digital marketing; Websites analytics; Lead generation; Communication; Communication mix; Seaport marketing; Seaport events; Seaport content management; Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Outras Ciências Sociais; Turismo; Management; Social networks; NGOs; Immigration; Refugees; Media; Determinants; Hospitality; Reviews; Library; Values; Return; Travel; Erasmus+ programa de intercâmbio; Turismo de experiências; Escala de experiências; Satisfação; Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestão; Marketing experiencial; Economia das experiências; Experiências turísticas; Hotelaria; Destination image; Image formation; Conceptual model of destination image; Tourism experiences; Destination Image; Experiences; Positioning; Satisfaction; Positioning; Satisfaction; Imagem dos destinos; Experiências; Destinos turísticos; Destino turístico; Imagem do destino; Experiência no destino; Algarve; Consumer behavior; Alojamento local; CRM; Marketing; Serviços.; Relationship marketing; experience marketing; Strategic marketing; Operational marketing; Tourism and Tourism marketing; tourism experience; tourism services; Experiência gastronómica; Gastronomia sustentável; Experiência gastronómica sustentável; Revisão sistemática de literatura; Flow; Memories; Novelty; Interpersonal interaction; Memorable tourism experience; Leisure experience; Sustainability; Short supply chains; Food; Pandemic; COVID-19; Redes sociais; Marketing digital; Search engine optimization; Search engine marketing; Email marketing; Social media marketing; Google ads; Startups opportunities; User-generated content; Sentiment analysis; Electronic commerce; Gestão das experiências memoráveis; Turismo de inverno; Imagem de destino online; SQLR; Conteúdo gerado pelo turismo; Tripadvisor; Business intelligence; Social media; Imagem do destino turístico; Comportamento do consumidor; Processamento de linguagem natural; Análise de sentimento; Turismo no Algarve; Non-life insurance; Customer loyalty; Customer retention; Product cancellation; Insurance intermediary; Comunicação; Emoções; Fidelização; Imaginário; Personalização em massa; Pré-experiência; Digital accessibility; Mobile applications; Destination management organizations; Tourism for all; WCAG 2.1; Paid media; Estratégia; Marketing integrado; Instagram; Formação da imagem; Design; Theoretical framew

Atividades

Atividades
2013/10/05 - Presente. Arbitragem científica em conferência. Postgraduate Conference ESGHT 2013, 2014, 2016, 2017, 2018. Faro.
2019/09/26 - 2022/08/31. Orientação. THE IMPACT OF PASSENGERS´ FLIGHT EXPERIENCE ON SATISFACTION, FUTURE INTENTIONS AND LOYALTY. THE CASE OF FULL-SERVICE AIRLINE COMPANIES.Turismo (Doutoramento). Orientador.
2020/01/22. Júri de grau académico. Plano de Marketing para a empresa de turismo NATTRIP em Portugal. Arguente. Raphaela Viegas Curty (Mestrado). Universidade do Algarve Escola Superior de Gestão Hotelaria e Turismo.
2018/09/30 - 2020/01/13. Orientação. Plano de marketing Faro Albacor Residence: O estudo de caso de uma unidade de alojamento local..Mestrado em Direção e Gestão Hoteleira (Mestrado). Orientador.
2019/09/30 - 2020/12/16. Orientação. A Experiência do Consumidor através dos Touchpoints. O caso do grupo Luna Hotels & Resorts..Mestrado em Turismo, ramo de Marketing (Mestrado). Coorientador.
2020/11/04 - 2020/11/07. Organização de evento. Tforum2020 – Tourism Intelligence Forum - Membro da Comissão Organizadora - (2020). Universidade do Algarve Faculdade de Economia.
2020/06/04 - 2020/11/07. Arbitragem científica em conferência. Tourism Intelligence Forum (t-Forum) 2020 Global Conference. Universidade do Algarve.
2020/11/05. Apresentação oral de trabalho. Mapping the Memorable Tourism Experience through the Senses, Emotions and Memories. Tourism Intelligence Forum (t-Forum) 2020 Global Conference. University of Algarve (Faro, Portugal).
2020/11/05. Apresentação oral de trabalho. The impact of passengers’ flight experience on satisfaction, future intentions and loyalty. The Case of Full-service airline companies. Tourism Intelligence Forum (t-Forum) 2020 Global Conference. University of Algarve (Faro, Portugal).
2017/04/08 - 2020/10/01. Arbitragem científica em conferência. Seminário Luso-Espanhol (SLE) de Economia Empresarial – CIBECEM 2017, 2018, 2020. Portugal e Espanha.
2020/07/10. Apresentação oral de trabalho. Modelo(s) da experiência turística com base nos sentidos, emoções e memórias. XI Postgraduate Conference – Management, Hospitality & Tourism. Universidade do Algarve & ISCAL (Faro, Portugal).
2020/07/10. Apresentação oral de trabalho. Contributos da experiência turística cultural para o desenvolvimento sustentável dos destinos: revisão crítica de literatura. XI Postgraduate Conference – Management, Hospitality & Tourism. University of Algarve (Faro, Portugal).
2017/09/30 - 2020/05/25. Orientação. Senses, Emotions and Memories in Tourism..Phd in Tourism (Doutoramento). Coorientador.
2020/05/05. Apresentação oral de trabalho. Analyzing Hotel Brand Experience through Hedonic values and Behavioral Intentions in Pousadas de Portugal Algarve (Estoi, Sagres, Tavira) . Tourism Intelligence Forum (t-Forum) 2020 Global Conference. University of Algarve (Portugal).
2020/04/27. Júri de grau académico. Cátia Alexandra Guerreiro Oliveira. Arguente principal. Cátia Alexandra Guerreiro Oliveira (Mestrado). Universidade do Algarve Faculdade de Economia.
2018/10/30 - 2020/03/09. Orientação. Customer experience in a Hungarian fine dining restaurant. A marketing perspective..Mestrado em Gestão de Organizações Turísticas (Mestrado). Orientador.
2020/02/02. Júri de grau académico. The use of distribution channels by the accommodation sector in the Algarve.. Arguente. Maryna Lisunova (Mestrado). Universidade do Algarve Faculdade de Economia.
2018/09/30 - 2019/12/05. Orientação. The Impact of the Communism Heritage on The Destination Image Perceived by Western Tourists. The Case Study of Poland and Bulgaria..Master in Management (Mestrado). Orientador.
2018/09/30 - 2019/11/28. Orientação. As experiências de consumo em shoppings..Master in Marketing Management (Mestrado). Orientador.
2019/03/29. Apresentação oral de trabalho. A Dimensão Sensorial das Experiências em contextos Patrimoniais. . III Conferência Internacional de Turismo e História, Universidade do Algarve e Universidade de Caxias do Sul. Universidade do Algarve e Universidade de Caxias do Sul (Faro, Portugal).
2019/03/29. Apresentação oral de trabalho. Senses, Emotions and Memories in Tourism Experience: A Review. III Conferência Internacional de Turismo e História, Universidade do Algarve e Universidade de Caxias do Sul. Universidade do Algarve e Universidade de Caxias do Sul (Faro, Portugal).
2019 - 2019. Orientação. Comunicação de Marketing num Porto Marítimo: O caso do Porto de Sines.Gestão de Marketing (Mestrado). Orientador.
2019 - 2019. Orientação. A BUSINESS PLAN FOR REHABILITATION SERVICES AT THE ALGARVE. THE CASE OF GERMAN FOOTBALLERS..Gestão (Mestrado). Coorientador.
2019 - 2019. Orientação. A Importância do Marketing para os Eventos - O Caso Baixa Street FEST.Gestão de Marketing (Mestrado). Orientador.
2019 - 2019. Orientação. THE ROLE OF A TOUR GUIDE IN TOURISM EXPERIENCES.THE CASE OF A DMC IN BERGEN, NORWAY.Gestão (Mestrado). Orientador.
2016/09/04 - 2018/10/24. Arbitragem científica em conferência. Tourism & Management Studies International Conference Algarve 2016, 2018. Olhão.
2018/10/19. Apresentação oral de trabalho. From Digital Marketing To Marketing Automation. Practices and Answers Of The Portuguese Hotel Sector. International Conference on Marketing and Design'18. University of Algarve (Faro, Portugal).
2018/06/08 - 2018/10/19. Arbitragem científica em conferência. International Conference on Marketing and Design'18. Universidade do Algarve.
2018/10/18. Apresentação oral de trabalho. Student´s Erasmus Experience In Iberian Peninsula. A Holist Approach. International Conference on Marketing and Design18,. University of Algarve (Faro, Portugal).
2017/09/29 - 2018/09/17. Orientação. Erasmus students’ holistic learning experiences. The case of high education institutions at the Iberian Peninsula..Master in Tourism Economics and Regional Development (Mestrado). Coorientador.
2013/10/01 - 2018/07/10. Organização de evento. Postgraduate Conference - 2013, 2014, 2016, 2017, 2018 - Membro da comissão organizadora (2013). Universidade do Algarve Escola Superior de Gestão Hotelaria e Turismo.
2018/01/04 - 2018/02/17. Arbitragem científica em conferência. IFM - International Forum on Management 2018. Faro.
2018/02/17. Apresentação oral de trabalho. Strategic management - understanding its evolution and future challenges. II International Forum on Management. University of Algarve (Faro, Portugal).
2018/02/16 - 2018/02/17. Organização de evento. IFM - International Forum on Management 2018 - Membro da Comissão organizadora (2018). Universidade do Algarve; Universidade Aberta; Escola Superior de Hotelaria e Turismo do Estoril.
2018/02/16. Apresentação oral de trabalho. Experience marketing, the validation of an experiential scale. II International Forum on Management. University of Algarve (Faro, Portugal).
2018/02/10. Apresentação oral de trabalho. Destination Image. Identifying Research Gaps Using Bibliometric Networks. XVIII Jornadas Luso-Espanholas De Gestão Científica. Escola Superior de Tecnologia e Gestão (Guarda, Portugal).
2017/11/09. Apresentação oral de trabalho. Word-of-Mouth del destino turístico en las redes sociales: el caso del Algarve en el Facebook. XIX Seminário Luso-Espanhol (SLE) de Economia Empresarial. Universidade do Algarve (Faro, Portugal).
2017/11/09. Apresentação oral de trabalho. Coopetition as a strategy for technological innovation: A literature review. XIX Seminário Luso-Espanhol (SLE) de Economia Empresarial, Universidade do Algarve. University of Algarve (Faro, Portugal).
2017/11. Apresentação oral de trabalho. Anti-consumption and consumerism. The development of an operational scale. XIX Seminário Luso-Espanhol (SLE) de Economia Empresarial,. University of Algarve (Faro, Portugal).
2017/07/07. Apresentação oral de trabalho. On-line Leads generation and loyalty: What do we still need to know?. VIII Postgraduate Conference ESGHT. University of Algarve (Faro, Portugal).
2017/07/07. Apresentação oral de trabalho. Adaptación de las páginas web de los hoteles en los dispositivos móviles. VIII Postgraduate Conference ESGHT. University of Algarve (Faro, Portugal).
2017/07/07. Apresentação oral de trabalho. Análisis de las redes sociales como instrumento de comunicación en los destinos turísticos del Algarve. VIII Postgraduate Conference ESGHT. Universidade do Algarve (Faro, Portugal).
2017/05/11. Apresentação oral de trabalho. Attitudes towards consumption and the search for well-being. A literature review. 2nd International Congress On Interdisciplinarity In Social And Human Sciences. University of Algarve (Faro, Portugal).
2016/11/18. Apresentação oral de trabalho. Marketing Intelligence - A Conceptual Model For The Development Of A Marketing Intelligence Platform For Tourism Organizations. TMS Algarve 2016. University of Algarve (Faro, Portugal).
2016/10/11. Apresentação oral de trabalho. Experience Marketing – An Exploratory Empirical Study In The Hospitality Sector. International Forum on Management - Global industries: The role of hospitality and tourism. Escola Superior de Hotelaria e Turismo do Estoril (Estoril, Portugal).
2016/05/05. Apresentação oral de trabalho. The construction of a global destination image by a tri-dimensional approach. 1st International Congress On Interdisciplinarity In Social And Human Sciences. Universidade do Algarve (Faro, Portugal).
2016/03/11. Apresentação oral de trabalho. Alte – A arte de contar e promover histórias de aldeia. II Conferência Internacional de Turismo & História. Escola Superior de Gestão, Hotelaria e Turismo. Universidade do Algarve (Faro, Portugal).
2016 - 2016. Orientação. Designing and Measuring Hotel Brand Experience in hospitality Industry.Turismo (Doutoramento). Coorientador.
2015/07/10. Apresentação oral de trabalho. The experiences role in the destination image. VI Postgraduate Conference ESGHT. Universidade do Algarve (Faro, Portugal).
2015/07/10. Apresentação oral de trabalho. The experiences role in the destination image. VI Postgraduate Conference ESGHT. Universidade do Algarve (Faro, Portugal).
2013/10/14. Apresentação oral de trabalho. Sol, Praia, Comida E Hospitalidade – A Imagem Do Destino Algarve. Um Estudo Exploratório. International Conference on Tourism & Management Studies. . Universidade do Algarve (Faro, Portugal).
2013/07/12. Apresentação oral de trabalho. Tourism experiences as an alternative marketing approach to reduce economic constraints. The case of the Algarve. IV Postgraduate Conference ESGHT 2013,. Universidade do Algarve (Faro, Portugal).
2012/11/14. Apresentação oral de trabalho. Tourists’ Experiences Effects In Algarve’s Destination Image - A Three Step Conceptual Model.. XIV Seminario Luso-Español De Economía Empresarial. Universidad Salamanca (Salamanca, Espanha).

Projetos

Projetos
2021/01/01 - 2022/01/31. Monitoring tourism development - County of Olhão. Investigador. Universidade do Algarve Escola Superior de Gestão Hotelaria e Turismo.
2018/02/01 - 2022/01/31. finMED Boosting the financing of innovation for green growth sectors through innovative clusters services in the MED area, Interreg Mediterranean. Investigador. Universidade do Algarve.
2022/09/05 - 2023/09/04. Big-Tech Consumerism . Investigador. Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social.
2019/11/26 - 2022/11/26. Plano de marketing para o turismo de Olhão 2020-2025. Investigador. Escola Superior de Gestão, Hotelaria e Turismo.
2019/03/01 - 2022/02/28. TurExperience - The impacts of tourism experiences in the destination image: In the search of new opportunities for the destination Algarve, 9471 - RIDTI. Universidade do Algarve.
2017/05/01 - 2021/04/05. 0139 Venus 5_E - Interreg V A Espanha - Portugal (POCTEP) 2014-2020. Investigador. Escola Superior de Gestão, Hotelaria e Turismo.
2019/06/01 - 2020/10/31. O perfil do visitante do festival do Marisco. Investigador. Escola Superior de Gestão, Hotelaria e Turismo.
2014/09/01 - 2015/01/31. Marketing Research study - Traditional retailing in the county of Loulé . Investigador. Universidade do Algarve; Câmara Municipal de Loulé.
2017/02/01 - 2017/07/31. Marketing research study about the Service Quality of EMARP . Investigador. Universidade do Algarve; Universidade do Algarve Escola Superior de Gestão Hotelaria e Turismo.

Produções

Ramos, Célia; Sousa, António Manuel Coelho Oliveira e; Gonçalves, Gabriela; Cardoso, Irene; Calisto, Maria de Lurdes; Matos, Nelson; Nelson deMatos. 2018. "Turismo e competitividade dos destinos turísticos".
Sanchez Jimenez, Miguel Angel; Correia, Marisol B.; de Matos, Nelson. 2018. "Adaptation of web pages of hotels in mobile devices". https://doi.org/10.17561/ree.v2018n1.2
Sánchez Jiménez, Miguel Ángel; Correia, Marisol B.; Matos, Nelson. 2018. "Principales temas utilizados en la comunicación social de las ONG de inmigración en España a través de la red social Facebook". https://doi.org/10.31921/doxacom.n27a10
Sousa, António Manuel Coelho Oliveira e; Gonçalves, Gabriela; Cardoso, Irene; Guerreiro, J. Rodrigo; Fernandes, Joaquim Sant'Ana; Ramos, Célia; Gonçalves, Cristina; et al. 2018. Proceedings of the II International Forum on Management. Global Management: From theory to practice(Book of abstracts). Universidade do Algarve. 16 - 17 fevereiro, 2018. 1ª ed. Vol. 1. Faro, Portugal: Universidade do Algarve.
Sanchez Jimenez, Miguel Angel; Correia, Marisol B.; Matos, Nelson. 2018. "Analysis of social networks as an instrument of communication in the tourist destinations of Algarve". https://doi.org/10.7198/geintec.v8i3.1252
Matos, Nelson; Mendes, Júlio; Pinto, Patrícia; Matos, Nelson; University of the Algarve, School of Management, Hospitality and Tourism,; Mendes, Júlio; Research Center for Spatial and Organizational Dynamics, University of the Algarve; Valle, Patrícia; Research Center for Spatial and Organizational Dynamics, University of the Algarve. 2012. "Revisiting the destination image construct through a conceptual model". http://hdl.handle.net/10400.1/1869
Matos, Nelson; School of Management, Hospitality and Tourism, University of Algarve; Mendes, Júlio da Costa; Faculty of Economics, University of Algarve; Valle, Patricia Oom do; Faculty of Economics, University of Algarve. 2012. "The impacts of tourism experiences in the destination image. The case of Algarve. ". Trabalho apresentado em Tourism & Management Studies International Conference Algarve 2012,18 de outubro, 2012.
Célia M. Q. Ramos; Nelson Matos. 2020. "Customer Experience Journey in Social Networks – Analysis of Cohorts’ Behavior". https://doi.org/10.1007/978-3-030-30938-1_93
Baptista, Nuno; Pereira, Joao; Moreira, Antonio Carrizo; De Matos, Nelson. 2019. "Exploring the meaning of social innovation: a categorisation scheme based on the level of policy intervention, profit orientation and geographical scale". Innovation: Organization & Management ( IOM). https://doi.org/10.1080/14479338.2019.1585188
Sanchez Jimenez, Miguel Angel; de Matos, Nelson; Correia, Marisol B.. 2019. "Evolution of the presence and engagement of official social networks in promoting tourism in Spain". Journal of Spatial and Organizational Dynamics. https://publons.com/publon/31493150/
Baptista, Nuno; Alves, Helena; Matos, Nelson; de Matos, Nelson. 2019. "Public Sector Organizations and Cocreation With Citizens: A Literature Review on Benefits, Drivers, and Barriers". Journal of Nonprofit and Public Sector Marketing. https://doi.org/10.1080/10495142.2019.1589623
Baptista, Nuno; Matos, Nelson. 2018. "Analysing destination image from a consumer behavior perspective ". Journal of Spatial and Organizational Dynamics. https://publons.com/publon/32172568/
Ramos, Celia M. Q.; Matos, Nelson; Sousa, Carlos M. R.; Correia, Marisol B.; Cascada, Pedro. 2017. "Marketing Intelligence and Automation - An Approach Associated with Tourism in Order to Obtain Economic Benefits for a Region". Lecture Notes in Computer Science. https://doi.org/10.1007/978-3-319-58706-6_32
Matos, Nelson; Mendes, Julio; Pinto, Patricia. 2015. "The role of Imagery and experiences in the construction of a tourism destination image.". Journal of Spatial and Organizational Dynamics. https://publons.com/publon/14717128/
Lopez Garcia, Juan Jose; Lizcano, David; Ramos, Celia M. Q.; Matos, Nelson; Juan José López García; David Lizcano; Celia MQ Ramos; Nelson Matos. 2019. "Digital Marketing Actions That Achieve a Better Attraction and Loyalty of Users: An Analytical Study". Future Internet, 11 (6): 130-130. https://doi.org/10.3390/FI11060130
Ana Reyes-Menendez; Marisol B. Correia; Nelson Matos; Charlene Adap. 2020. "Understanding Online Consumer Behavior and eWOM Strategies for Sustainable Business Management in the Tourism Industry". Sustainability, 12 (21): 8972-8972. https://doi.org/10.3390/su12218972
Nelson de Matos; Marisol B. Correia; José Ramón Saura; Ana Reyes-Menendez; Nuno Baptista. 2020. "Marketing in the Public Sector—Benefits and Barriers: A Bibliometric Study from 1931 to 2020". Social Sciences, 9 (10): 168-168. https://doi.org/10.3390/socsci9100168
Manuel Leiria; Nelson Matos; Efigénio Rebelo. 2020. "Non-life insurance cancellation: a systematic quantitative literature review". The Geneva Papers on Risk and Insurance - Issues and Practice. https://doi.org/10.1057/s41288-020-00187-2
Pedro, Rui Mendonça; Mendes, Julio; Matos, Nelson de; Ascenção, Mário Passos. 2020. "A Conceptualization of the Senses, Emotions, and Memories in Memorable Tourism Experiences". Em Handbook of Research on Resident and Tourist Perspectives on Travel Destinations, 208-231. IGI Global. https://doi.org/10.4018/978-1-7998-3156-3.ch010
Matos, Nelson de; Mendes, Julio; Guerreiro, Manuela. 2020. "Experience Economy Domains in Tourism". Em Handbook of Research on Resident and Tourist Perspectives on Travel Destinations, 192-207. IGI Global. https://doi.org/10.4018/978-1-7998-3156-3.ch009
Saura, J. R.; Ana Reyes-Menendez; deMatos, Nelson; Correia, Marisol B.; Palos-Sanchez, Pedro. 2020. "Consumer Behavior in the Digital Age". Journal of Spatial and Organizational Dynamics,, 8 (3): 190-196. https://www.jsod-cieo.net/journal/index.php/jsod/issue/view/32
Nelson deMatos. 2019. Viver Olhão: Recursos e Caminhos no Turismo.. Faro, Portugal: Universidade do Algarve.
Nelson deMatos; Guerreiro, Manuela; Mendes, Júlio da Costa; Sequeira, Bernardete. 2018. "Marketing and Tourism". https://www.jsod-cieo.net/journal/index.php/jsod/issue/view/23
Flores, L. C. S.; Mendes, Júlio da Costa; deMatos, Nelson. 2016. "Destino Turístico Emergente: Descrição Dos Recursos E Reposicionamento Da Praia Brava–Itajaí/Sc/Brasil". TURyDES, 9 (21): 1-17.
Nelson deMatos; Mendes, J. da Costa; Valle, P.. 2013. "Tourists’ Experiences Spatio-temporal effects on the destination image.". Spatial and Organizational Dynamics Discussion Papers, 13: 64-70.
Nelson deMatos; Correia, Marisol B.. 2019. "Direct Marketing - An “Old School” Approach". Em Comunicación en Mercados Internacionales, editado por Maldonado, C. J.; Sánchez, P. P. I.; Pedrosa, C. H.. 3ª ed. Madrid, Espanha: Pearson.
Renda, A. Isabel; deMatos, Nelson. 2017. "Marketing Turístico". Em Manual de Gestão de Marketing - Da teoria à Ação. Faro, Portugal: Sílabas & Desafios.
Nelson deMatos. 2016. "Social Responsability in a Hotel Chain - A partnership "Made in Portugal"". Em Comunicación en Mercados Internacionales , 230-232. Madrid, Espanha: Pearson.
Nelson deMatos; Mendes, Júlio da Costa; Valle, P.. 2013. "Sun, beach, food and friendliness: an exploratory study of the Algarve's tourism destination image". Em Strategies in Tourism Organizations and Destinations, 115-128. Faro, Portugal: Universidade do Algarve.
Elena Fernández-Díaz; Marisol B. Correia; Nelson de Matos; Fernández-Díaz, Elena; Correia, Marisol; de Matos, Nelson. 2021. "Portuguese and Spanish DMOs’ Accessibility Apps and Websites". Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research, 16 (4): 874-899. https://doi.org/10.3390/jtaer16040050
José Ramón Saura; Ana Reyes-Menéndez; Nelson deMatos; Marisol B. Correia. 2021. "Identifying Startups Business Opportunities from UGC on Twitter Chatting: An Exploratory Analysis". Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research, 16 (6): 1929-1944. https://doi.org/10.3390/jtaer16060108
DeMatos, Nelson Manuel da Silva; de Sa, Elisabete Sampaio; Duarte, Paulo Alexre de Oliveira. 2021. "A review and extension of the flow experience concept. Insights and directions for Tourism research". Tourism Management Perspectives. https://doi.org/10.1016/J.TMP.2021.100802
Manuel Leiria; Efigénio Rebelo; Nelson deMatos. 2021. "Measuring the effectiveness of intermediary loyalty programmes in the motor insurance industry: loyal versus non-loyal customers". European Journal of Management and Business Economics. https://doi.org/10.1108/EJMBE-05-2020-0103
Fatima Lampreia Carvalho; Manuela Guerreiro; Nelson Matos. 2020. "Overtourism". Handbook of Research on Holistic Optimization Techniques in the Hospitality, Tourism, and Travel Industry. https://doi.org/10.4018/978-1-7998-2224-0.CH002
2021. Marketing, Creativity and Experiential Design. 1ª ed. Vol. 1. Newcastle, Reino Unido: Cambridge Scholars Publishing. https://www.cambridgescholars.com/product/978-1-5275-7557-8
Vânia Mendonça; Ana Isabel Renda; Nelson M. Silva de Matos. 2022. "Moving Towards Sustainable Cultural Tourism Experiences". Em A Participatory Journey – The Stakeholders Perspective, 188-208. {IGI. https://doi.org/10.4018/978-1-7998-9217-5.ch009
Ana Reyes-Menendez; Marisol B. Correia; Nelson Matos; Charlene Adap; Reyes-Menendez, Ana; Correia, Marisol B.; Matos, Nelson; Adap, Charlene. 2020. Understanding Tourism Online Consumer Behavior and eWOM Strategies for Sustainable Business Management. Preprints.org. https://doi.org/10.20944/preprints202007.0313.v1
Nuno Baptista; Helena Alves; Nelson Matos. 2022. "Scoping Challenges and Opportunities Presented by COVID-19 for the Development of Sustainable Short Food Supply Chains". Sustainability. https://doi.org/10.3390/su142114475
Mendes, Julio; Guerreiro, Manuela; Matos, Nelson. 2016. "Monitoring the Quality of Tourism Experience". https://doi.org/10.2991/ATF-16.2016.44
Rashed Isam Ashqar; Célia Ramos; Carlos Sousa; Nelson Matos. 2023. "CRM and Smart Technologies in the Hospitality". https://doi.org/10.1007/978-981-19-9099-1_9
Mendonca-Pedro, Rui; Mendes, Julio; de Matos, Nelson; Ascencao, Mario Passos; Pinto, Patricia. 2021. "HOW TOURISTS PERCEIVE, CREATE AND ENCODE THE MEMORABLE TOURISM EXPERIENCE". Journal of Spatial and Organizational Dynamics. https://publons.com/wos-op/publon/56321998/
Nelson Manuel da Silva deMatos; Paulo Alexandre de Oliveira Duarte; Elisabete Sampaio de Sá. 2023. "Once-in-a-lifetime leisure experiences (OLLE): The role of Flow, novelty, and interpersonal interaction on tourists’ satisfaction and memories". Journal of Vacation Marketing. https://doi.org/10.1177/13567667231157012
Célia M. Q. Ramos; Rashed Isam Ashqar; Nelson Matos; Carlos M. R. Sousa. 2023. "Capital Indicators for Hotel Customer Experience to Support Strategic Management". https://doi.org/10.4018/978-1-6684-6607-0.ch002
Neves, Marianys Girão Fernandez. 2023. "Experiências gastronómicas sustentáveis: contexto e evolução: revisão sistemática de literatura". Mestrado. http://hdl.handle.net/10400.1/19565
Silva, Jorge Martins. 2023. "O marketing digital na comunicação com os consumidores e a influência da imagem da marca no meio digital". Mestrado. http://hdl.handle.net/10400.1/19595
Rodrigues, Frederico Alexandre Mestre. 2022. "A gestão das experiências turísticas memoráveis no coração da Lapónia: o caso do Hotel Arctic Bath". Mestrado. http://hdl.handle.net/10400.1/19052
Lucija Hrkac. 2022. "Algarve online destination image: emotion abstraction on tripadvisor". Mestrado. http://hdl.handle.net/10400.1/18993
Leiria, Manuel Alexandre Pereira Martins. 2022. "Customer loyalty in non-life insurance: antecedents, determinants and future directions". Doutoramento. http://hdl.handle.net/10400.1/18444
Gomes, Carolina Patrício. 2022. "Influence of business intelligence on the engagement of customers through social media management: an analysis of the four-and five-star hotels in the Algarve". Mestrado. http://hdl.handle.net/10400.1/19382
Morais, Pedro Abel Pestana. 2022. "Extração de opiniões e análise de sentimento: a imagem do destino turístico no caso do Algarve". Mestrado. http://hdl.handle.net/10400.1/18243
Zeverino, Ana Raquel Santos. 2022. "A comunicação mass personalization e os seus efeitos no imaginário da experiência e na fidelização dos clientes hoteleiros". Mestrado. http://hdl.handle.net/10400.1/19390
Pereira, Daniel Soares. 2022. "KOBU agência criativa digital, Lda". Mestrado. http://hdl.handle.net/10400.1/19385
Guimarães, Rebeka Gomes. 2022. "A formação da imagem do destino turístico Porto de Galinhas uma análise do papel da rede social Instagram". Mestrado. http://hdl.handle.net/10400.1/18874
Henseler, Jörg; Guerreiro, Manuela; Matos, Nelson; Jörg Henseler; Manuela Guerreiro; Nelson de Matos. 2021. "The interplay of marketing and design". Review of Managerial Science. https://doi.org/10.1007/s11846-021-00470-z
Fernández-Díaz, Elena; Matos, Nelson; Correia, Marisol B.. 2021. "Accessible tourism through digital accessibility: a systematic literature review".
Soyinka, Temidayo Olasubomi. 2021. "Integrated marketing communication strategies to overcome barriers: the case of university of Sassari, Italy". Mestrado. http://hdl.handle.net/10400.1/17086
Stopp, Valerie Sabine Gisela. 2021. "Destination image online analyzed through user generated content: a systematic literature review". Mestrado. http://hdl.handle.net/10400.1/17833
Santos, Patrícia Alexandra do Rosário. 2021. "A dinâmica de eventos e experiências em centros comerciais". Mestrado. http://hdl.handle.net/10400.1/18246
Henry, Paul Declan. 2021. "Algarve craft beer tourism". Mestrado. http://hdl.handle.net/10400.1/17450
Barbosa, José Pedro Caldeira Trigo. 2022. "The development of a marketing plan for the commercialization of a new supplement in the Portuguese market". Mestrado. http://hdl.handle.net/10400.1/19025
Pedro, Rui Manuel Mendonça. 2020. "Sentidos, emoções, e memórias em turismo". Doutoramento. http://hdl.handle.net/10400.1/15241
Santos, Rafaela da Conceição Fernandes Sequeira dos. 2020. "Plano de marketing Albacor Residence: o estudo de caso de uma unidade de alojamento local". Mestrado. http://hdl.handle.net/10400.1/14105
Magalhães, António José Carvalho. 2020. "A experiência do consumidor através dos Touchpoints: o caso do grupo Luna Hotels & Resorts". Mestrado. http://hdl.handle.net/10400.1/15448
Crab, Maria Antoanett. 2020. "Customer experience in a Hungarian fine dining restaurant: a marketing perspektive". Mestrado. http://hdl.handle.net/10400.1/15390
Matos, Nelson; Sánchez Jiménez, Miguel Ángel; Ramos, Celia; Baptista, Nuno; Ferreira, J. J. M.; deMatos, Nelson; Ramos, Célia M. Q.; Ferreira, João José de Matos. 2020. "Systematic literature review on global strategy: mapping trends and gaps". Em Dynamic Strategic Thinking for Improved Competitiveness and Performance, 243-270. IGI Global. https://doi.org/10.4018/978-1-7998-4552-2.ch010
Aire, Raivis. 2019. "The role of a tour guide in tourism experiences the case of a DMC in Bergen, Norway". Mestrado. http://hdl.handle.net/10400.1/15072
Zimmermann, Kathrin. 2019. "A business plan for rehabilitation services at the Algarve: the case of German footballers". Mestrado. http://hdl.handle.net/10400.1/14838
Gospodinova, Teodora Hristova. 2019. "The impact of the communist heritage on the destination image perceived by western tourists. The case study of Poland and Bulgaria". Mestrado. http://hdl.handle.net/10400.1/14886
Lopes, Catarina Félix. 2019. "As experiências de consumo em shopping". Mestrado. http://hdl.handle.net/10400.1/14885
Cordeiro, Andreia Sofia Sobral. 2019. "Comunicação de marketing num Porto Marítimo: o caso do Porto de Sines". Mestrado. http://hdl.handle.net/10400.1/13535
Machado, Sara Cristiana Ribeiro. 2019. "A importância do marketing para os eventos - o caso Baixa Street FEST". Mestrado. http://hdl.handle.net/10400.1/15040
Biernacik, Anna. 2018. "Erasmus students’ holistic learning experiences. The case of high education institutions at the Iberian peninsula". Mestrado. http://hdl.handle.net/10400.1/12241
Fernandes, Bruna Filipa Vieira. 2016. "O marketing de experiências na perspetiva da procura hoteleira: o caso do Grande Hotel". Mestrado. http://hdl.handle.net/10400.1/8062
de Matos, Nelson; Mendes, Júlio; Pinto, Patrícia; Nelson deMatos; Mendes, Julio da Costa; Valle, P.. 2012. "A model development of relationships between tourism experiences". Em Proceedings of the 2nd Advances in Hospitality and Tourism Marketing & Management Conference, 1-8. Corfu, Grécia.
Célia Ramos; Rashed Isam Ashqar; Nelson Matos; Carlos Sousa. 2023. "How to Use Information from Health and Wellness Tourism Customers to Achieve the Strategy Desired by Hoteliers". https://doi.org/10.1007/978-981-99-0337-5_58
Nelson deMatos; Célia M. Q. Ramos. 2023. "Smart Cities". Em Operational Concepts for an Elusive Framework. https://doi.org/10.4018/979-8-3693-0744-1.ch018
Juan Gabriel Martínez-Navalón; Vera Gelashvili; Nelson DeMatos; Giovanni Herrera-Enríquez; Nelson Matos. 2023. "Exploring the impact of digital knowledge management on technostress and sustainability". Journal of Knowledge Management. https://doi.org/10.1108/jkm-07-2022-0544
Cristina Valente Pedro; Patrícia Pinto; Nelson Matos. 2023. "Holisticscape – the extended servicescape to influence tourists’ holistic health. From a systematic literature review to a research agenda". Tourism and Hospitality Research. https://doi.org/10.1177/14673584231210111
N. Baptista; N. De Matos; M. Bagheri; J. Pereira. 2023. "Atitudes em Relação ao Materialismo e a Felicidade do Consumidor". European Journal of Management and Marketing Studies. https://doi.org/10.46827/ejmms.v8i3.1559
Guerreiro, M.; Pinto, Patrícia; Matos, Nelson; Perreira, Luís; Sequeira, Bernardete; Ramos, Célia; Wikesjö, Magda; et al. 2023. Tourism experiences and experiential image: Algarve, a safe and joyful destination in Europe. Portugal. https://doi.org/10.34623/zswg-ft49
Guerreiro, Manuela; Matos, Nelson; Lampreia, Fátima. 2020. "Overtourism: A Systematic Review of Literature". Em Handbook of Research on the Impacts, Challenges, and Policy Responses to Overtourism.
S. Lacárcel, Francisco Javier; González-Padilla, P.; DeMatos, Nelson Manuel da Silva; B. Correia, Marisol. 2024. "Bibliometric measurement of the resource curse and its implication for sustainable development". Resources Policy, 89. https://doi.org/10.1016/j.resourpol.2023.104560
Leiria, M.; Nelson deMatos; Rebelo, E.. 2023. "Customer loyalty in the insurance industry: From traditional to analytical marketing — A bibliometric analysis". Applied Marketing Analytics, 8 (4): 404-422.
Pedro, Rui Manuel Mendonça; Mendes, J. C.; Nelson deMatos; Ascensão, M. P.. 2021. "Senses, Emotions and Memories in Tourism Experience: A Review". Revista Rosa dos Ventos - Turismo e Hospitalidade, 13 (2): 538-563. https://doi.org/10.18226/21789061.v13i2p538
 

Contacto